Pro téma atmosféra byla vytvořena prezentace obsahující základní rozdělení atmosféry s doplňkovými informacemi o výškách letů družic, raketoplánů, meteorologických balónů a dalších. Dále prezentace obsahuje informace o předpovídání počasí, jsou zmíněny výpočtové modely předpovědi počasí a také pozemní přístroje na měření meteorologických prvků v meteorologické budce. Seznámení s Českým hydrometeorologickým ústavem a aplikace pro chytré telefony jsou nedílnou součástí. Zmíněny jsou zde i atmosférické fronty jejich pohyb a synoptické mapy a orientace v nich. Prezentace zahrnuje informace o meteorologických družicích předpovídající počasí a monitoring a detekci živelních pohrom. V poslední části je rozebráno, kdy je možné na předem určeném místě spatřit družici. Lekce atmosféra je koncipovaná jako 40 minutová prezentace, ke které náleží pracovní list, jenž si žáci vyplňují během výkladu.
Pracovní list obsahuje otázky, na které se v prezentaci vyskytují odpovědi, nebo je rozebrán postup, jakým se daná otázka řeší. Žáci mají za úkol doplnit vrstvy atmosféry, ve kterých se vyskytují meteorologické balóny, družice a kosmické stanice, letadla a meteory. Další otázka je směřována na schopnost žáka logicky uvažovat a prakticky použít osvojený vzorec pro výpočet vertikálního teplotního gradientu. Úkolem je zjistit, jaký je teplotní rozdíl mezi dvěma místy, u kterých je známa nadmořská výška. Další položenou otázkou je správné doplnění názvu a výšky oběžných drah, které se nad planetou Zemi vyskytují. Poslední část pracovního listu je věnována meteorologii. Položeny jsou otázky pro správné určení výpočtového modelu pro Západní Evropu a také na jak dlouho dopředu je tímto způsobem počasí předpovídáno. Pro zpestření pracovního listu jsou zahrnuty otázky zaškrtávací a spojovací, ve kterých mají žáci označit informace, které poskytuje Český hydrometeorologický ústav a také spojit správné dvojice pojmu a jeho využití. Posledním úkolem pracovního listu je vyplnění doplňovačky a zjištění tajenky, která prozradí název vědy, která se zabývá studiem atmosféry a předpovídání počasí.
Pro téma atmosféra je dále vytvořena prezentace s názvem družice. Je to krátký desetiminutový vstup a oživení běžné školní výuky. V prezentaci se žáci dozvědí, jaký je rozdíl mezi umělou a přirozenou družicí, jaké druhy umělých družic existují a v jaké výšce družice obíhají naši Zemi. Dále je zmíněno spektrální rozlišení snímků pocházejících z družic a také některé obory, ve kterých mohou být družice využity – jako snímkovací nebo navigační (monitorování živelních katastrof, zemědělství, vojenství, archeologie). Je zde také zmínka o polohových navigačních systémech, a to o v současné době používaných systémech jako např. Glonass, BeiDou, GPS NAVSTAR. V poslední části prezentace jsou zmíněny některé vybrané mobilní aplikace využívající družicová data.
Aby veškeré materiály o tématu atmosféra nebyly jednotvárné ve formě prezentací, byla vytvořena zábavnější forma výukových materiálů, kterou je poznávání leteckých a družicových snímků. Tato lekce obsahuje 12 snímků a žáci mají za úkol poznat město nebo území, které je na snímku vyobrazeno.