Do tématu pedosféra byly zahrnuty dvě kratší prezentace, které je vhodné zařadit do výuky jako krátké informační vstupy, které zaberou přibližně 15 minut. V tomto celku se žáci naučí základní informace o digitálním modelech reliéfu, povrchu, ortofotosnímcích a precizním zemědělství. K prezentaci digitálních modelů a ortofota patří pracovní list, který si žáci vyplňují až po skončení prezentace.
V lekci digitální modely a ortofotosnímky je vysvětlen základní rozdíl mezi digitálním modelem povrchu a terénu, jak digitální modely vznikají a k čemu slouží. Dalším zmíněným pojmem jsou ortofotosnímky. V prezentaci je vysvětleno, jak snímky vznikají, co musí obsahovat a k čemu slouží. Pro lepší představu, jak digitální modely a ortofotosnímky vypadají, jsou uvedeny některé internetové stánky, na kterých se ortofotosnímky a digitální modely nachází. Dále prezentace obsahuje základní informace o vrstevnicích, např. co je to základní interval vrstevnic, kóty a jakým způsobem zobrazují členitost terénu. Zmínka o dimenzích prostoru je zahrnuta proto, aby si žáci dokázali představit, jaké jsou možnosti zobrazování povrchu nebo terénu. Poslední částí prezentace je zmínka o Českém úřadu zeměměřičském a katastrálním a jeho digitálních modelech.
K prezentaci digitální modely a ortofotosnímky je vytvořen pracovní list s doplňovacími a testovými otázkami. Úkolem žáku je vysvětlit základní rozdíl mezi digitálním modelem reliéfu a terénu. Mají se také zamyslet nad tím, kde všude je možné ortofotosnímek využít. Otázka směřovaná k dimenzím je testová a zjišťuje, o co je obohacena 4D reprezentace oproti 3D. Žáci mají na výběr ze čtyř možností a jen jedna je správně. Posledním praktickým úkolem pracovního listu je práce s vrstevnicemi. Na obrázku jsou vyznačené body, u kterých mají žáci přesně stanovit nadmořskou výšku pomocí znalosti vrstevnic.
Další krátká prezentace na téma precizní zemědělství pojednává o základních faktech precizního zemědělství. Je zmíněno, co precizní zemědělství znamená, v čem toto obhospodařování půdy spočívá a jakou roli zde hraje geoinformatika. V závěru prezentace jsou zmíněna „pro a proti“ tohoto způsobu zemědělství.